woensdag 22 oktober 2008

Eindelijk weer eens gescrapt

Na een zeer roerige periode waarin ik geen tijd kon maken om te scrappen, heb ik na de 'Crop in het Oosten' weer helemaal zin gekregen om wat te gaan doen. Nu ik vakantie heb ben ik weer aan de slag gegaan. Met als resultaat 2 layouts! En ik ga zo van start met de derde. Misschien zie je die vandaag of morgen verschijnen.

De eerste layout heb ik het weekend gemaakt. Het is een layout over mijn nichtjes, Pauline en Florine. Tijdens een logeerpartij bij ons werd mijn gitaar erbij gepakt en begon de serenade. Er werd wat afgespeeld, maar helaas kende ze maar één nummer, namelijk 'Als de nacht verdwijnt' van Jan Smit. Daarom heb ik rechtsonder het refrein geplaatst.
Ik heb papier van BasicGrey(mijn favoriet) gebruikt. De Stella Rubby lijn, dit is al een wat oudere lijn, maar hij blijft mooi. De bloemen heb ik uit een bestaand vel geknipt en de titel is uitgesneden met de Silhouette. Het refrein heb ik op wit cardstock geprint. De ander layout heb ik gisteren gemaakt. Deze foto's liggen er al bijna een jaar. Het zijn foto's van Ton zijn verjaardag. Vorig jaar is hij 40 geworden en toen kreeg hij van mij om 24.00 uur een taartje met kaarsjes van mij. Ton houdt niet zo van in de belangstelling staan en al helemaal niet van foto's, maar dit kon hij volgens mij wel waarderen. Hij is al bijna weer jarig, dus ik ben al weer aanbedenken wat ik dit jaar voor hem ga doen.
Voor deze layout heb ik ook papier van BasicGrey gebruikt, de Mellow-lijn. Heel vrolijk papier, paste wel bij deze gelegenheid. Heb het papier gedistresst met distressinkt en een distresstool van Tim Holtz. De titel heb ik wederom met de silhouette uitgesneden . Ik heb hem in totaal 5 keer uitgesneden om een dikker effect te krijgen. Een simpele layout, maar een drukke layout past niet bij Ton. Ik wilde er eerst bloemen bij plakken, maar dat vind ik ook niet bij hem passen, vandaar alleen een stempel rechtsboven en meer niet.

Geen opmerkingen: